۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

پیگیری تغییرات مهم توسط هشدارها(alert) و RSS


در این مقاله به بررسی دو قابلیت هشدار(alert) و RSS در سیستم Sharepoint می پردازیم.

هشدارها(alert) و (Really Simple Syndication(RSS دو سرویس هستند که شما را در جریان آخرین اطلاعات و تغییرات مندرجات قرار داده و نیاز اعضای گروه به جستجوی اطلاعات جدید را کاهش می دهند.
اگر چه می توان توسط هشدارها(alert) و RSS کاربران را نسبت به تغییرات سایت به روز نگاه داشت, اما چگونگی دریافت اطلاعات از هر سرویس متفاوت از سرویس دیگر است.
هشدارها(alert) اطلاعات را از طریق پست الکترونیک (email) ارسال می کند, البته منوط به اینکه سرویس دهنده (server) شما برای ارسال پست الکترونیک تنظیم شده باشد.
تکنولوژی RSS اطلاعات را از طریق RSS Feed ها که خود توسط feed های دیگر سایت ها مثل اخبار و سایت های وبلاگ(blog) جمع آوری شده اند, به اطلاع کاربران می رساند
برای خواندن و جمع آوری RSS Feed ها چندین برنامه مختلف, مثل برنامه مایکروسافت آفیس اوت لوک 2007 و ویندوز اینترنت اکسپلورر (IE) نسخه 7 وجود دارد.

تیم بازاریابی از هر دو سرویس های هشدارها(alert) و RSS Feed ها استفاده می کند. تیم بازاریابی برای پیگیری اخبار (Announcement) ی که برای گروه جذابیت دارد از هشدارها(alert) استفاده می کند, آن ها برای جمع آوری اطلاعات جدیدی که کاربران می توانند با استفاده از مرورگرهای وب (web browser) به آن ها دسترسی پیدا کنند, از RSS Feed ها استفاده می کنند.

کاربرد هشدارها (alert):
در پرتال مایکروسافت آفیس Sharepoint سرور 2007 امکان ثبت نام برای دریافت هشدار(alert) مرتبط با اطلاعاتی که مایل به دریافت آن در صندوق پستی (mailbox) خود هستید, وجو دارد.
شما در صورتی می توانید امکان دریافت هشدار(alert) را برای دیگر اعضای پرتال راه اندازی کنید که مجوز مدیریت لیست یا مدیریت کتابخانه (library) را داشته باشید.
می توانید برای پیگیری اخبار(Announcement) , فعالیت ها, تقویم ها و دیگر موضوعات لیست چه اطلاعات شخصی و چه موضوعات مربوط به اعضا گروه, از هشدار(alert) استفاده کنید.
برای مثال, اگر شما مدیر پروژه هستید و مجوز مدیریت لیست ها را دارید می توانید به افرادی که ممکن است تحت تاثیر تغییرات پروژه شما قرار بگیرند, هشدار(alert) ارسال کنید.
برای مثال, تیم بازاریابی در محیط کاری(workspace) خودشان از لیست اخبار (Announcement list) استفاده می کنند
زمانی که هر یک از مواردی که در زیر به آن اشاره شده اتفاق بیفتد, مدیر از هشدار (alert) برای ارسال پست الکترونیک (email) به هر یک از اعضا تیم استفاده می کند:

در اخبار (Announcement) موجود تغییری بوجود آید.

یک خبر(Announcement) جدید اضافه شود.

یک خبر(Announcement) حذف شود.
اگر شما خواستار آگاهی از تغییرات با استفاده از هشدارها (alert) هستید اما مایل نیستید بابت هر تغییر هشداری دریافت کنید, می توانید انتخاب کنید کدام تغییرات به اطلاع شما برسد و یا اینکه خلاصه ای از تغییرات را به صورت روزانه یا هفتگی دریافت کنید.

کاربرد RSS Feed ها:
تکنولوژی RSS به خواننده این امکان را می دهد که آخرین تغییرات سایت های مختلف را در یک محل مثل یک صفحه مرورگر و یا یک پوشه پست الکترونیک, جمع آوری کند.
همزمان با بازدید از یک لیست یا کتابخانه اسناد (Document library) , امکان عضویت در RSS feed ها وجود دارد. RSS feed شامل عناوین و دیگر خصوصیات اسناد یا لیست هائی است که اخیرا به روز شده اند.افراد می توانند برای مشاهده موضوعات مورد علاقه, بر روی عنوان آن در RSS feed کلیلک کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر