۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

معرفی پرتال مایکروسافت


همکاری، ارتباط و تکنولوژی پرتال در دهه اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به لحاظ سرعت بسیار بالای شبکه های داخلی، اینترانت ها و اکسترانت ها ، دیگر فرقی نمی کند که شما به کامپیوتری در آنطرف اتاق خود وصل شوید یا در گوشه دیگری از دنیا. تکنولوژی های متصل کننده مانند X ML ، SOAP و .NET بستر جدیدی را برای ساخت نرم افزارهای اتوماسیون و یکپارچه ساز مهیا می کند. سازمانها از این امکانات به دست آمده استفاده می کنند که بهره وری پرسنل خود را افزایش دهند و با شرکا و مشتریان خود راحتر کار کنند. علاوه بر اینها لازم است که از این تکنولوزی ها استفاده کنند برای اینکه سرمایه گذاری که در نرم افزارهای فعلی خود کرده اند به هدر نرود. آنها نرم افزارهایی را لازم دارند که مدیریت و نگهداری سیستم خود را راحتتر کنند. پرتال Microsoft Office SharePoint™ Portal Server برای این موضوع طراحی شده است.
پرتال SharePoint Portal Server 2003 چیست؟
پرتال Microsoft Office SharePoint™ Portal Server یک محیط همکاری پرتال است که اطلاعات، تیمها و افراد را به هم متصل می کند.پرتال Microsoft Office SharePoint™ Portal Server بر اساس تکنولوژی Microsoft Windows® SharePoint Services ساخته شده است و سازمانها را قادر می سازد که فرایندهای داخل سازمان و نرم افزارها را با هم یکپارچه سازد ، همینطور که مجموعه کاملی از ابزار ارتباطی و بومی سازی را برای کاربر نهایی مهیا می سازد.پرتال SharePoint Portal Server 2003 قابل بزرگ شدن، قابل اعتماد، راحتی کار و راحتی مدیریت است.
قطعات تشکیل دهنده SharePoint Portal Server 2003
پرتال Microsoft Office SharePoint™ Portal Server بر اساس تکنولوژی Microsoft Windows® SharePoint Services ساخته شده است برای بوجود آوردن یک تجربه پرتال عالی! در واقع این دو تکنولوژی با هم پرتالی می سازند که برای سازمانها با هر اندازه ای کارایی دارند.
Windows SharePoint Services
Windows SharePoint Services موتوری است برای ساختن وب سایتهایی که به اشتراک گذاری اطلاعات و همکاری بروی اسناد در آنها انجام می گیرد و بهره وری افراد و کل تیم را افزایش می دهد. در واقع Windows SharePoint Services زیر ساختی است که در Microsoft Windows Server™ 2003 استفاده می شود.

امکانات Windows SharePoint Services از این قرار است:
بعنوان چهارچوبی برای توسعه نرم افزار ها استفاده می شود و امکانات تیمی زیادی به نرم افزارهای رومیزی اضافه می کند.

امکانات اصلی سایتهای SharePoint مانند لیستها، کتابخانه های اسناد، تقویم و یکپارچه سازی ارتباطات بصورت نزدیکی با نرم افزار Microsoft Office یکپارچه است.

ابزارهایی که اعضای تیم نیاز دارند برای اینکه راحت و با سرعت در محیط های همکاری تیمی کار کنند.

پرتال SharePoint Portal Server 2003
پرتال SharePoint Portal Server قابلیت ها ی SharePoint Service را افزایش می دهد با در اختیار گذاری ابزارهای مدیریتی بر سایتهای پرتال و با قابل سازی تیمها برا ی انتشار اطلاعات جمع آوری شده در کل سازمان.

علاوه بر اینها SharePoint Portal Server شما را قادر می سازد که :

اضافه کردن تمامی کلاسهای قابلیت های اضافی برای سازمان، ارتباط مردمی، تیمها و دانش در میان فرایندهای سازمانی
یکپارچه سازی اطلاعات از سیستم های مختلف در راه حل واحد با گزینه های پیاده سازی انعطاف پذیر و ابزارهای مدیریتی
راحت کردن ارتباطات افراد بوسیله قابل سازی کارکنان اطلاعات برای پیدا کردن و تحت تاثیر قراردادن افراد، اطلاعات و سایتها در میان سازمان.
ارائه مطالب خاص هر شخص بوسیله هدف قراردادن شنوندگان توسط بومی سازی و ابزارات تنظیم کننده.


نگاهی اجمالی به پرتال SharePoint Portal Server 2003

پرتال SharePoint Portal Server 2003 یک محیط خاص و قدرتمند پرتال مهیا می سازد که سازمان های بزرگ را قادر می سازد که اطلاعات جاری سازمان خود را به طریقی کارا تر مورد استفاده قرار دهند و به کارکنان این سازمانها کمک می کند که به طریق موثرتری با مشتریان و شرکای تجاری سازمان در ارتباط باشند. در واقع، پرتال SharePoint Portal Server 2003 یک چهارچوب مطمئن است که به سازمانها کمک می کند تا :

اطلاعات را به کار گیرند.
افراد و محل کار را به هم متصل کنند
اطلاعات خاص افراد و گروهها را به آنها ارائه دهند

قابلیت اعتماد و حجم پذیری
پرتال SharePoint Portal Server 2003 ابزارهایی را در اختیار شما قرار می دهد تا براحتی بتوانید پرتال خود را مدیریت و پیاده سازی کنید. مدیران سیستم از پرتال SharePoint Portal Server 2003 استفاده می کنند برای اتصال و مدیریت منابع محتوایی. علاوه بر این، مدیران سیستم می توانند از رابط مدیریتی SharePoint Portal Server 2003 برای مدیریت، پایش و پیاده سازی سایتهای پرتال استفاده کنند، بنابراین سازمان شما قادر خواهد بود تا سریع و کارا حرکت خود را به سوی پیشرفت ادامه دهد.

SharePoint Portal Server 2003 نیازهای سازمان را در هر اندازه ای که باشد می پوشاند و راه حلی برای نیازهای رو به رشد سازمان از طریق سرویس های موجود در پرتال های ایمن می یابد.

SharePoint Portal Server 2003 از یک معماری پخش شده بر اساس Windows Server 2003 و Microsoft SQL Server 2000 استفاده می کند. شما می توانید سرورهای SharePoint Portal Server 2003 به صورت خوشه ای در شبکه قرار دهید تا درصد حاضربودن بیشتری داشته باشید. در واقع اگر که سروری خراب شد، کاربران بدون وقفه کار خود را بروی اطلاعات، اسناد و نرم افزارها انجام می دهند. Network Load Balancing بار پردازشی را در میان سرور ها پخش می کند که باعث می شود سرویس مطمئنی در مواقع اوج ترافیک به کاربران بدهیم. SharePoint Portal Server 2003 از مدل امنیتی سرورهای ویندوز برای حفاظت اطلاعات استفاده می کند.



اطلاعات کارا
SharePoint Portal Server 2003 به شما کمک می کند تا از اطلاعات خود استفاده مفید کنید. اکثر سازمانها اطلاعات ارزشمندی دارند که در فرمت ها و جاهای مختلفی ذخیره شده اند مانند فایل های به اشتراک گذارده شده، وب سایت ها، پایگاههای اطلاعاتی و نرم افزارهای کاربردی سازمان. بهم متصل کردن اطلاعات پخش شده در سازمان، باعث می شود که براحتی بتوان اطلاعات را پیدا نمود. SharePoint Portal Server 2003 یک پرتال واحد برای اطلاعات و داده های شما مهیا می کند و به شما کمک می کند تا اطلاعا ت کارا و بهره وری داشته باشید.

SharePoint Portal Server 2003 یک سیستم ایندکس و جستجوی قدرتمند است که از منابع مختلفی اطلاعات خود را می گیرد. علاوه بر آن، شما می توانید اطلاعات خود را در سرفصلهای مختلف سازماندهی کنید تا جواب های جستجوی دقیق تری بگیرید.

همینطور شما می توانید نرم افزارهای سازمان خود را با SharePoint Portal Server 2003 یکپارچه کنید تا نرم افزارهای ارتباط مشتری را در پرتال خود داشته باشید. قابلیت Single sign-on دسترسی به این نرم افزارها را بسیار راحت می کند و کارمندان شما قادر خواهند بود که بصورت کاراتری از اطلاعاتی که درون سازمان شما وجود دارد استفاده کنند. Web Part ها یک دید محلی سازی شده از اطلاعات را به شما نمایش می دهند و شما می توانید از ابزارهای آنالیزی که با آنها آشنایی دارید استفاده کنید. بنابراین با استفاده از ابزارهای پیشرفته ای که SharePoint Portal Server 2003 در اختیار شما قرار می دهد، شما وقت بیشتری برای تمرکز بروی کار خود دارید و موثرتر خواهید بود.
اتصال افراد و محیط کار
هیچ کسی بطور ایزوله کار نمی کند. پیدا کردن اطلاعات و بهترین روشها شروع خوبی است، اما لازم است که شما اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید و با بقیه اعضای تیم همکاری کنید تا اینکه به خواسته های تجاری خود برسید. SharePoint Portal Server 2003 بر پایه Windows SharePoint Services ساخته شده است با مهیا سازی دایرکتوری سایتها برای کلی سازی، سازماندهی و ساختن سایتها در سازمان توسط راه حل پرتال واقعی برای سازمان شما. تیم ها قابلیت این را دارند که محتوای جدید به سایتها اضافه کنند تا کمک کنند که دانش و تجربه برای آینده ذخیره شود.

SharePoint Portal Server 2003 قابلیت همکاری بروی اسناد را ارتقا می دهد و قابلیت های انتشار مطالبی که با Windows SharePoint Service می آید، مانند ساختن محیط های کاری که برای اعضای تیم قابل دسترسی است بهبود می پذیرد. این معماری قابل بسط یافتن است، به این معنی که شما می توانید براحتی راه حل خاص سازمان خود را بسازید.
هدف گذاری اطلاعات
با حجم اطلاعات وسیعی که امروزه در سازمانها وجود دارد، مشخص کردن و تحویل دادن اطلاعات به کاربر و گروه مناسب یک چالش اساسی است. اغلب، اطلاعات مهم در ایمیل ها و نرم افزارهای سازمان قابل اغماض قرار می گیرد. SharePoint Portal Server 2003 داده ها، اطلاعات و دانش را با هم در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید پرتال خود را محلی کنید تا اینکه اطلاعات، اخبار و نرم افزار های مناسب را در اختیار کاربران با توجه به اینکه چه کسی هستند و چه کاری می خواهند انجام دهند قرار دهیم.

علاوه بر این شما می توانید SharePoint Portal Server 2003 بومی کنید توسط قابلیت "My Site" . یک "My Site" در واقع پرتال شخصی است با اخبار، پیوندها، اسناد، نرم افزارها و لیست های دیگر اطلاعاتی که برای شما اهمیت دارند. "My Site" شما یک دید عمومی دارد برای به اشتراک گذاری کارها با همکاران.

سازمانها همینطور می توانند اطلاعات، اخبار و نرم افزارهای مناسب با شنوندگان ارائه دهند. هدف قراردادن شنوندگان به شما کمک می کند تا سطح کلی ارتباط را و آگاهی را در سازمان خود گسترش دهید.

قابلیت های SharePoint Portal Server 2003
SharePoint Portal Server 2003 قابلیت های متفاوتی دارد برای کمک به سازمانها در جهت اتصال افراد، اطلاعات و کارایی ها. این قابلیت ها را می توان در این قسمتها خلاصه کرد:

سایت پرتال

افراد
جستجو و آگاهی

یکپارچه سازی نرم افزارها و قابلیت بسط پذیری


سایت پرتال
SharePoint Portal Server 2003 صفحات پرتال چند قابلیتی بوسیله یکی سازی و بهبود قابلیت های Windows SharePoint Service می سازد و افزایش کارایی و کنترل های مدیریتی سایت های SharePoint .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر